neděle 12. října 2014

Christoph Marz: Poslední čarodějka - Mlžné kameny

Název: Poslední čarodějka - Mlžné kameny
Orig. název: Die Hüterin der Nebelsteine
Díl: 2/3
Série: Poslední čarodějka
Autor: Christoph Marzi
Počet stran: 248
Nakladatelství: Fragment
Kniha na Goodreads

Anotace:
Catalina Soleado má nebezpečné nadání. Dokáže měnit svět jedním tahem pera. Její schopnosti by rády zneužily stíny, které začínají ovládat svět. Pronásledována tajemnými kreaturami z písmen, šelestícími mozaikovými hady a létajícími galeonami utíká Catalina do Malfurie. Magického útočiště pro čarodějky, které se vznáší v oblacích, obklopeno vírem z havraních pírek. Pocit bezpečí si však vychutnává jen krátce. Pokud chce zachránit ty, na kterých jí záleží a zastavit invazi stínů, musí Malfurii opustit a cestovat tam, kde možná najde odpovědi na otázky, které zatím zůstávají zahaleny v temné mlze…
Druhý díl napínavé fantasy trilogie!
Druhý díl z pera německého autora přináší hodně překvapení. Nebudu lhát, když řeknu, že je kniha mnohem akčnější a zajímavější. Zážitek z četby odpovídal mým měřítkům, takže jsem spokojený. Mlžné kameny mě přesvědčili, že i s nuzným začátkem může mít kniha obstojné pokračovaní. Jde vidět, že Zpívající město byla opravdu jeho prvotina, protože Mlžné kameny nám přinesou ledajaká vylepšení. Takže nezoufejte a nebuďte zklamáni z první dílu a rozhodně dejte šanci i tomu druhému. 

Autor hodně zapracoval na dějové lince, která se netáhne a přinese vám skvělý zážitek. Líbilo se mi, že se v každé kapitole něco dělo, takže nebude hrozit, že knihu odložíte.
Dostatečný počet postav a míst dění nechyběl. Bavilo mě to o to víc, protože jsme se konečně hnuli z místa. V příběhu se objevují nové postavy zahalené mnoha tajemstvími. Jedna z mých nejoblíbenějších postav je Koperník, který mě zaujal svojí minulostí a myšlením. 

Můžu říct, že druhá kniha je o tolik lepší, že si s první není vůbec podobná. Rozhodně se těším, až se mi do rukou dostane závěrečný třetí díl ( Královna stínů). 

Už jsem to zmiňoval v recenzi na první díl. Přišlo mi hrozně divné, když se začal objevovat steampunk, konkrétně tedy železné létající stroje a vše okolo toho. Já nevím, podobně jsem žádnou fantasy odehrávající se v době steampunku neviděl a prostě mi to nesedí. Míchá se toho až moc, na to, aby člověk vůbec něco pobral. Ach jo, proč nám ti autoři takhle pletou hlavy? :)

Říkal jsem to, a říkat budu. Autor by učinil líp, kdyby knihu zcelil do jedné, místo tří tenoučkých. Znám se s pár lidmi, kteří četli první díl a po jeho dočtení už do rukou druhý nevzali. Myslím si, že je to opravdu škoda, protože Mlžné kameny mají na to, aby vám udělali radost.

Co autor, to styl. Knize bych s radostí dal plný počet bodů, ale jednoduše nemůžu. Autorův styl psaní se dá snést, časem si na něj zvyknete, ale není na něm co obdivovat. 
Na závěr bych chtěl ještě dodat, že jsem se recenzi snažil psát co nejvíce bez spoilerů, jak na první, tak i na druhý díl. Doufám, že vám alespoň trochu knihu přiblíží. 

4/5
Za recenzní výtisk bych chtěl srdečně poděkovat nakladatelství Fragment!

3 komentáře:

  1. Na tuhle sérii jsem dost četla rozporuplné recenze...:) Takže nevím, jestli bych si to přečetla. No, asi uvidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím :) Jak se říká; sto lidí, sto názorů. Hele, zatím dej přednost knihám, po který opravdu prahneš nebo které jsou známé, a až zjistíš, že mám všechno přečtený a budeš se nudit tak se vrhni na tuhle sérii ;) Je to na tobě no :)

      Vymazat
  2. Dobré hodnocení :) Nemuselo by to být špatné čtení.

    OdpovědětVymazat