sobota 21. června 2014

Rick Riordan: Percy Jackson - Zloděj blesku

Název: Percy Jackson - Zloděj blesku
Orig. název: The Lightning Thief
Série: Percy Jackson a Olympané, 1. díl
Autor: Rick Riordan
Počet stránek: 399
Nakladatelství: Fragment
Anotace:
Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu. Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr. Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia. Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi? Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval…



Percy Jackson je problémový dvanáctiletý kluk. Kvůli jeho dyslexii a hyperaktivitě vyvede občas nějaký ten malér. Díky tomu přestupuje ze školy na školu. Po šestém pokusu se mladý hrdina ocitá na Akademii Yancy. Percy nemá moc kamarádů, je tichý a tak trochu samotářský. Ale je tu Grover, pohodový vtipálek, který s Percym docela dobře vychází. Na exkurzi v muzeum se stane něco nečekaného ! Učitelka matematiky se promění ve fúrii, která chce Percyho zabít! Percy se musí dostat do bezpečí, což je tábor polokrevných. Ve světe se však strhává válka Bohů. Diův mnohomocný blesk byl ukraden. Kde je obviněn ? Nic netušící Percy. Je načase očistit si své jméno a objasnit si celou situaci. A to vše do 14ti dnů.

Kniha mně neskutečně uchvátila svým tématem. Hledejte kdekoliv, ale téma jako tohle nenajdete. Věděl jsem, že je kniha dobrá, ale předčilo to moje očekávání. Tolik napětí jsem od knihy vůbec nečekal. Rick Riordan se pustil do něčeho, do čeho se nikdo neodvážil.  Spojit takto dva žánry se prostě povedlo. Samotný styl psaní se vám moc zalíbí. Autor píše velmi čtivě a humorně. U knihy jsem si kousal nehty zvědavostí a chytal se za břicho ze smíchu. Všecko je velice moderně pojaté. Rick se odvážil použít výrazy jako je coca-cola, burgerking, gucci, atd. Líbilo se mi i samotné zobrazení moderních polobohů. Za zmínku stojí i to, že se do Olympu dostanete přes Empire State Building. Příběh je nepředvídatelný, což je pro mně velké plus. Netáhne se, každá stránka je osvěžená něčím akčním. S postavami jsem byl nadmíru spokojený. Každá postava byla svérázná a něčím předvídatelná. Nejvíce mi sedl Grover, satyr, který mně vždy dokázal rozesmát svojí pohodovostí, humorem a leností. Postava u které jsem měl nervy na drátkách byl Gabe, nevlastní otec Percyho. Se vším jsem nadmíru spokojeným a proto knihu shledávám jako jednu z nejlepších na mém žebříčku knih (kniž. sérií). Příběh, téma, postavy, to vše mě zatáhlo do nového světa fantasy na které jen tak nezapomenu. Aktuálně jsem si dokoupil všechny díly této série a už mám rozečtený druhý díl. Skláním svůj imaginární klobouk před autorem, za to co vytvořil. Respekt Ricku Riordane.

10/10

zdroje: obálka+anotace http://www.fragment.cz/nabidka/knihy-pro-deti-a-mladez/fantasy-sci-fi-horory-dystopie/percy-jackson/percy-jackson-zlodej-blesku-s18195104
kresba http://www.comicvine.com/percy-jackson/4005-75761/

Žádné komentáře:

Okomentovat